اخبار و مقالات

چگونه استرس را از خانه خارج كنيم؟!
تاریخ انتشار : 1395/5/5 ساعت 10:57:17
اگر در نزديكي يك بيمارستان يا حتي قبرستان زندگي مي كنيد، انرژي هاي منفي ناشي از بيماري ها و مرگ روي شما اثر مي گذارند.
  نور شمع با شعله باريك و كشيده اش ما را به عمق وجودمان مي كشاند؛ به جايي كه ريشه هايمان در آنجاست. شكل و حالت آن معني دارد، قدرت شعله شمع نه زنانه است و نه مردانه ولي مي تواند ما را به ماهيت اصلي مان متصل كند. در فنگشويي استفاده از شمع جايگاه ويژه اي دارد. در واقع از قدرتمندترين عناصر در دكوراسيون خانه است. شمع، نيرو و انرژي پاكسازي و الهام دارد. محيط خانه را گرم مي كند و انرژي هاي منفي و استرس ها را دفع مي كند. بهتر است كه از شمع در قسمت هاي جنوب، جنوب غربي و شمال شرقي خانه استفاده كنيد.

شمع ها باعث افزايش كيفيت هواي خانه مي شوند. بعد از انجام تحقيقات بسيار توسط پژوهشگران اين نتيجه به دست آمده است كه در فضاي داخلي و بسته اتاق ها از شمع پارافيني استفاده نشود چرا كه در اثر سوختن آنها، نوعي سم در محيط پخش مي شود.

گذشته از مسئله زيبايي شمع، تاثير آن در افزايش انرژي و از بين رفتن استرس بسيار مهم است. علاوه بر آن طبق تحقيقات به عمل آمده روشن كردن و سوختن يك شمع با كيفيت به مدت ۱۵ دقيقه در اتاق خواب و قبل از خواب باعث احساس راحتي بسيار زياد و خواب راحت و عميق مي شود.

گاهي اوقات لازم است به مدت چند روز پياپي شمع روشن كنيد تا به تاثير جادويي آن برسيد. هنگام چيدمان وسايل و استفاده از شمع در خانه، بهتر است كه به ياد داشته باشيد تاثيرگذار باشد و محيط اطراف را پاكسازي كند.

استفاده از شمع و اسانس باعث مي شود تا موجي ملايم از روغن هاي اصلي برخي گياهان و گل ها در فضاي اتاق ها روان شود. وقتي كه اين هوا را نفس مي كشيد، مولكول هاي روغن وارد سيستم تنفسي شما و در نتيجه وارد جريان خون مي شوند و در نهايت از برخي بيماري ها جلوگيري مي كنند يا حتي آنها را درمان مي كنند. اين شمع ها با انواع اسانس ها كه از روغن هاي مختلف تهيه مي شوند، فروخته مي شوند.

متخصصان فنگشويي با استفاده از برخي آيينه هاي خاص توانسته اند تصاويري در انرژي هاي بد و منفي را در داخل اتاق ها تهيه كنند بنابراين مي توان از آيينه ها نيز براي جمع آوري انرژي هاي بد خانه استفاده كرد. اگر آيينه اي كه روي ديوار يا كمد قرار دارد بتواند قسمت زيادي از فضاي اتاق مورد نظر را منعكس كند، بهتر است كه ابتدا كمي از ازدحام وسايل بكاهيد و فضا را سبك تر كنيد. سپس روي آيينه را بپوشانيد. با اين كار انرژي هاي منفي اتاق در آيينه جمع مي شوند و اگر روي آيينه را نپوشانيد، آن انرژي ها با انعكاس در آيينه دو برابر مي شوند. اژدها در فرهنگ چين باستان سمبل خوشبختي و اقبال خوب است. اژدها يعني شروع خوب و تازه و موفقيت هاي مداوم. شما مي توانيد از اين سمبل ها نيز در خانه استفاده كنيد.

استفاده از كريستال

برخي از كريستال ها جنبه درماني دارند. شما مي توانيد در اتاقي كه احساس مي كنيد انرژي هاي خوب و مثبتش ضعيف شده است، از كريستال استفاده كنيد. تابش نور بر كريستال باعث ايجاد رنگ هاي رنگين كماني روي سقف و ديوارهاي اتاق مي شود. رنگ هاي رنگين كمان انرژي مثبت در فضا پخش مي كنند و استرس هاي شما را كاهش مي دهند.

استفاده از نور

نور، مي تواند پاكسازي كند و قدرت ببخشد و هر چيزي كه به شما احساس راحتي و قدرت بيشتر مي دهد را جمع كند. با نور سفيد درخشان در اتاق ها؛ انرژي اتاق شما، خود شما و ساير افراد خانواده تان تغيير مي كنند. تجربه هاي مختلف نشان مي دهد كه نور براي تجديد قوا و انرژي تازه يافتن، بسيار موثر است.

استفاده از رنگ قرمز روشن

اگر در نزديكي يك بيمارستان يا حتي قبرستان زندگي مي كنيد، انرژي هاي منفي ناشي از بيماري ها و مرگ روي شما اثر مي گذارند. براي خنثي كردن اين انرژي ها مي توانيد از قرمز روشن استفاده كنيد. مي توانيد در اطراف اتاق تان از نورهاي زيادي استفاده كنيد تا انرژي هاي مثبت در فضا پخش شوند.

تاثير محيط اطراف روي انسان ها

از گذشته هاي دور تاكنون، همواره انسان ها تحت تاثير محيط اطراف خود بوده اند. قبل از هر چيز انسان ها به محيطي امن و مطمئن نياز دارند تا در آنجا احساس آرامش كنند. محيط زندگي انسان ها بايد از نظر رواني نيز راحت و امن باشد. يكي از جنبه هاي بسيار مهم و تاثيرگذار محيط روي انسان ها، تاثيري است كه روي كاهش استرس و ايجاد آرامش دارند. سيستم عصبي انسان ها سيستم ايمني مغز، از پيرامون اثر بسيار مي گيرند. محيط هاي نامناسب براي زندگي باعث مي شوند كه احساس استرس، گيجي، نگراني، غمگيني و نااميدي داشته باشيد. حتي روي فشارخون و ضربان قلب نيز اثر مي گذارند. استرس يك نوع شرايط پزشكي بسيار جدي و مهم است و ايجاد محيطي مناسب براي كاهش آن، كليد اصلي رسيدن به سلامت بيشتر است.

برخي روش هاي كاهش استرس

استفاده از شمع ها و اسانس هاي معطر، استفاده از نورها، گياهان آپارتماني، آب (آب نما و آكواريوم...) رنگ ها،‌ آيينه ها و... از راه هاي كاهش استرس است.

رنگ ها اثر زيادي در كاهش استرس خانه و ايجاد آرامش دارند. در فنگشويي، رنگ هاي مختلف، انرژي هاي متفاوت ايجاد مي كنند. رنگ آبي، سرعت شما را كندتر مي كند و مي تواند فشارخون شما را نيز كاهش دهد. در ميان رنگ هاي متفاوت آبي، آبي ملايم از همه تاثيرگذارتر است. رنگ طوسي آبي كه لايه اي از نور روي آن تابيده باشد نيز تاثير مشابه دارد.

هر يك از ما به شيوه اي سعي مي كنيم محيط اطراف خود را پاكسازي كنيم و انرژي هاي منفي را از خودمان دور كنيم. ادوات موسيقي، شمع روشن كردن، استفاده از سنگ ها و كريستال ها، آيينه و... در اين زمينه بسيار مهمند. برخلاف گذشته كه پاكسازي انرژي هاي منفي مخصوص مراسم مذهبي و باستاني بود، اين روزها مردم اهميت زيادي به اين مسئله مي دهند و سعي مي كنند اين سنت قديمي را در خانه هايشان نيز ادامه دهند. گاهي اوقات فقط كمي تغيير ساده در محيط مي تواند همين حس را در شما ايجاد كند و به شما انرژي فراواني بدهد. قبل از هر چيز بهتر است كه فقط كمي زمان را به فكر كردن در اين باره اختصاص دهيد. چيزهاي شكسته و بلااستفاده را از اطراف خود برداريد. كمدها قفسه را سبك كنيد و گوشه هاي اتاق ها را از ازدحام و شلوغي رها كنيد.

حتي مي توانيد در محيط خانه تان از گل ها و گياهان سبز بيشتري استفاده كنيد. مي توانيد يكي از ميزهاي خانه را به اين كار اختصاص دهيد. يك روميزي روي آن پهن كنيد و بعد مقداري سنگ نمك، مخروط، سنگ يا هر چيز طبيعي ديگري كه به شما حس آرامش مي دهد را در فضاي اتاق تان قرار دهيد.
همچنين مي توانيد مقداري سنگ نمك، برنج، شمع، گل و گياه تازه يا هر چيز الهام بخش ديگري روي ميز قرار دهيد. شمع را در اتاق هايي كه تلويزيون، كامپيوتر و راديو است، روشن نكنيد تا اثر آنها را از بين نبرند. در واقع اتاق خواب بهترين محل براي روشن كردن شمع است. در محيط ما هر چيزي كه هست، دو قطب منفي و مثبت دارد. مقداري روغن انتخاب كنيد. كمي از آن را از بالا تا وسط شمع بماليد و بعد همين را از پايين تا وسط شمع تكرار كنيد. اين كار را ۷ بار تكرار كنيد و هر بار در يك جهت حركت كنيد. جهت خود را تغيير ندهيد. سپس شمع را روشن كنيد و بگذاريد تا بسوزد و همزمان به چيزهاي خوب يا هر چيزي كه دوست داريد فكر كنيد.... مثلاً به خدا، به به دست آوردن پول، رسيدن به شغل بهتر، كسي كه دوستش داريد، رسيدن به حقيقت، كنترل و مديريت استرس، سلامتي بيشتر و... فكر كنيد.

منبع: آرامش